piątek, 25 lutego 2011

Edycja PDF w GIMPie


Dzisiaj stworzyłem w końcu swoje kompletne CV za pomocą aplikacji web-owej dostępnej na jednym z serwisów internetowych. Potrzebowałem jej od razu na rozmowie o prace, więc udałem się do znajomego, aby ją wydrukować.

Satysfakcje z faktu, iż jego drukarka działała od razu po podłączeniu do portu USB przyćmił fakt, że na CV znajdowało się kilka krzykliwych sygnatur serwisu.

Po chwili narady zrezygnowałem ze ściągania komercyjnego oprogramowania i postanowiłem wymyślić coś na szybko.

1. Otworzyłem plik PDF w GIMPie, który zaproponował mi możliwość edycji poszczególnych stron.

2. Zapisałem strony w formacie .jpg

3.Otworzyłem katalog zawierający grafiki w terminalu i wykonałem polecenie:

convert *.jpg nazwa_nowego_pliku.pdf
gdzie:
convert <- uruchamia mechanizm konwersji
*.jpg <- oznacza działanie na wszystkich plikach .jpg ["*" zastępuje dowolny ciąg znaków]
nazwa_nowego_pliku <- samodzielnie ustawiamy nazwę nowo powstałego pliku

4. Koniec! Oto miałem nowy, zmodyfikowany plik PDF.

Jeśli polecenie "convert" nie działa musimy zainstalować paczkę programu za pomocą np. terminalu:

sudo apt-get install imagemagick

1 komentarz:

  1. o, dzięki:D często tego potrzebuję i z bólem serca musiałam przełączyć się na windowsa

    OdpowiedzUsuń